Alla inlägg under januari 2010

Av Denise - 31 januari 2010 20:04

Om man bortser från alla problem i livet, vilket jag är på det perfekta humöret för att göra just nu, så är mitt liv så härligt nu. Det är inte så där galet underbart så att det bara spritter i kroppen, och det är inte sådär hemskt så att man bara vill dra täcket över huvudet och aldrig mer gå ut. Det är bara sådär behagligt skönt som det bara kan vara ibland. Som sagt, det finns självklart problem och orosmoment, men just nu väljer jag att bara krympa dem till små fjädrar och blåsa iväg dem. Därför ska jag berätta om alla vardagliga glädjeämnen som får mig att må så här bra. För det första har jag hopptränat två hästar idag. Jag var med på räningarna som Wollie hade för Amelie och Atze. Caine gick bra, det var mest gymnastik och lydnad, vilket inte är hans starka sida. Han hoppar inte så bra på små hinder,han är mycket lättare att hoppa bana med. Med detta i tanken var han duktig. Cony var superfin! De var kul för jag har inte passat så bra med honom tidigare. Det har mest varit Wollie som hoppat och tävlat honom. Nu har det bestämts att jag ska pröva att tävla även honom och det kändes därför jättebra att han var så fin idag. Jag har de senaste gångerna jag hoppat honom äntligen kommit på hur jag ska rida honom. Han är VÄLDIGT speciell, men hoppa, det kan han sannerligen. Han är sex i år, och vi kommer troligen behålla honom hela detta året åtminstone. Det är tveksamt om det går att sälja honom nu. Camilla och Wollie tror väldigt mycket på honom och säger att han kommer gå stort.

När jag sedan kom från jobbet var det bara att snabbt sätta på datan och äntligen få se EM-finalen i handboll. Ända sedan Sverige åkte ut, vilket var tidigt i turneringen, har jag hållit på Frankrike. De spelade final ikväll mot Kroatien och vann med fyra bollar om jag inte minns fel. Det var definitivt häftigt! Det var bara att njuta i fulla drag av handboll i yttersta världsklass.

Efter prisutdelningen lagade jag pannkakor som jag åt med grädde och jordgubbssylt på. Jag drack ett glas med riktigt kall mjölk till, och bara tuggade och njöt, samtidigt som jag tänkte igenom matchen.  Mmm...

Att Hannah anländer till Tyskland idag är en annan sak som får mig på detta härliga humör. Hon ska jobba i ett stall bara en liten stund härifrån, vilket innebär att vi kommer kunna träffas på kvällar och lediga dagar   Riktigt kul!

Och imorgon är det ny dag, ny vecka och ny månad, vilket gör att vi kommer närmare våren. Och i Februari är det även lite spännade tävlingar på g.


Så en stor glad kram på er! Hoppas ni fått en liten injektion glädje!

Av Denise - 29 januari 2010 20:04

Hej! Idag har jag ridit sju hästar. Ella blev longerad och Camilla red Woody. Det var lite tråkigt idag, Katta var ledig och det är ett nytt snöoväder. Men imorgon är jag ledig  

Här är några bilder från balen, som jag lovat. De är dock inte sådär superbra. Fick höra nu i efterhand att det var cirka 7000 människor där!! De var lite svårt att förklara hur stort det faktiskt var men den siffran kanske förklarar en del!


  

  

  

Av Denise - 27 januari 2010 19:53

Ikväll kom snöstormen hit från Sverige. Inte okej! Jag är så innerligt trött på snö och kyla! Men men, vad gör man. En klok vän sa att det är så här hemskt väder nu för att man ska njuta mer när våren kommer. Kanske ligger det något i det. Nu känns det iallafall inte så nice. Idag hade vi markarbetsträning över bommar på morgonen. Jag hade Ella och Katta hade Carina. Ella gick riktigt bra, hon är verkligen duktig nu. Fast jag rider fortfarande henne utan sporrar för hennes skav. Så man får jobba ordentligt. På eftermiddagen var jag med på två hoppräningar med Woody och Caine. De skötte sig bra båda två. Caine hoppade jättefint och väldigt försiktigt. Han hoppar bättre ju högre det blir. Han känns verkligen i form och han är sex i år så det ska bli spännande att tävla honom och se hur han artar sig. Med Woody hoppade jag utan stigbyglar, så jag får ju erkänna att jag är lite trött i benen nu.


Längtar fortfarande galet mycket tills tävlingarna sätter igång på allvar. Jag blir bara mer och mer peppad, och nu pratar vi och planerar inför säsongen nästan varje dag, vilket får mig att nästan flyga i taket av lycka, förväntan och ambition. vet inte säkert när nästa tävling blir. Kanske den 16:de.

Dags att duscha och sen blir det kudden. Sova är ju bara sååå härligt!

Så, Sov gott alla



Av Denise - 24 januari 2010 20:09

Igår var vi på bal!! Det var ju bara såå coolt. Jag och Katta åkte med Andreas. Balen hölls i Neumunster, där de internationella tävlingarna hålls i februari. Det var hur stort som helst där och säkert tusentals människor. De häftiga är at det var en bal för hästmänniskor, så de flesta hade anknytning till hästar. Många hade långa balklänningar och folk var väldigt vackert klädda. I början kändes det nästan för stort och vi kände ingen, förutom de vi kom med. Det var liksom flera olika "salar", så den första vi kom in i var för de lite äldre. Där var det dansbana och middagsbord mm. Sedan kom vi till någon sorts mellansal och sedan in på discot. Där var det härlig stämning och Stor scen med dj och jättestort dansgolv. Därinne fanns även säker 7-8 barer. Där spenderade vi kvällen. Vi hade riktigt kul, träffade massa trevliga människor och drack goda drinkar och shots. Det kändes riktigt lyxigt att veta att man var ledig dagen efter, och att man inte skulle köra. Vi var inte hemma förrän vid sex på morgonen och jag kan lova att jag sov lääänge   Nu sitter jag och äter min favoritglass, snart är det dags att sova igen. Imorgon är det ny arbetsvecka och jag är superladdad. Hoppas på tävling snart. Längtar verkligen efter det, även om det bara var en vecka sedan sist. De är bara det att jag är så laddad på en ny tävlingsäsong att jag bara inte kan vänta på att få sätta igång fullt ut!

Bilder från balen hoppas jag kunna lägga ut snart. Jag tog inga en Katta gjorde det så jag ska försöka fixa  

Balen var en väldigt häftig upplevelse som jag är glad att jag fått vara med om. Tummen upp för den  


Av Denise - 20 januari 2010 22:00

Idag har jag ridit åtta hästar. Alla har hoppat. Den enda som inte skulle hoppa idag var Woody, och han longerades för att jag skulle hinna rida alla de andra. Ella har fått skav av sporrarna så just nu rider jag henne utan, och hon longeras varannan dag. Hon gick sådär idag. Det är svårt utan sporrar.. Men det är en riktigt fin häst. Jag kan verkligen se henne framför mig när hon är färdig och hoppar stora klasser.

Conzaro hoppade fint och Cosmea var jättefin idag. Hon är ju väldigt stor och långsam, och jag måste erkänna att jag inte trodde hon kunde hoppa så bra, men hon är verkligen jättescoopig. Kanske en av de med mest kapacitet, eller nej, inte kanske. Hon är en av de med mest kapacitet. Hon är ju dock bara fem och har en hel del jobb kvar, men hon är riktigt kul att jobba med. Hon har haft svårt med galoppombyten pga av sin storlek och osmidighet, men det gör hon enkelt nu. Det nya fuxstoet var jäteduktig. Hon lär sig verkligen supersnabbt. I början är hon tittig och vågar knappt över bommar på marken. Men i slutet idag hoppade jag en liten bana bestående av fyra kryss med henne.

Även Acy skötte sig riktigt bra=)

Så till den andra passionen i mitt liv, handboll! Igår drog herrarnas EM igång i Innsbruck. Jag har var såå nere för att jag trodde att jag inte skulle kunna se Sveriges matcher. Men så sökte jag på internet och det visade sig att nyhetskanalen.se sänder alla Sveriges matcher. OCH, de har en handbollskanal nu under EM, som sänder även de andra matcherna! Superlycklig blev jag. Jag håller ju sjävklart på Sverige, men att se Kroatiens lag, Frankrike med Nikola Karabatic och Spanien med Alberto Entrerrios, det är himlen! heheh så det kan ju råka bli bara liiite handboll här på bloggen, en stund;) Idag förlorade Sverige mot Polen, dock gjorde Sverige en bra match, Szhmal i målet för Polen var helt galet bra. Sverige förlorade igår mot Slovenien, vilket gör att de bara måste vinna på fredag mot Tyskland. Den matchen sänds iallafall på tysk tv  

Håll alla tummar ni har!!

Nu är det sovdags.

God natt

Guten nacht


Av Denise - 18 januari 2010 12:46

Äntligen en stund över att skriva lite. Vi börjar i lördags, då jag var ledig. hur skönt som helst.Gjorde dock en hoppträning med Woody för att jag skulle tävla honom på söndagen. Det gick riktigt bra och han kändes fin. På kvällen bestämde vi oss (jag och Katta) att gå ut och äta på en italiensk restaurang en kort stund här ifrån. Jättemysig är den och underbar mat. Jag åt en galet god pasta Carbonara. När vi skulle gå hem frågade värden om vi gillar vitt eller rött vin bäst. Vitt svarar vi lite förvirrat, varför frågar han det när vi ska gå?

Då tar han fram en vinflaska och ger oss. Lite förundrade tackar vi så mycket och går därifrån. Hahha, det var andra vinflaskan vi fick denna veckan. Folk här verkar gilla att dela ut sånt.Det var ju iallafall väldigt snällt och vi lovade oss själva att komma tillbaka dit. Kanske var det hans tanke.

Igår snöade det hela dagen, och när vi skulle åka på tävlingen fick vi dra fram lastbilen med traktorn. Vi kom iväg lite försent pga av det och sedan tog det 2.5 timmar att köra dit. Beräknad tid: 1,5-2 timmar. Inte bra. Vi kom en halvtimma innan klassen skulle börja och Wollie hade nummer ett med Ganjana. Stress, stress och stress. Men vi fixade det och efter en snabb genomspringning av banan sa jag alla avstånd, och det var många, till Wollie, som inte hann gå den. Det var en A:1a, och Wollie nollade i grunden. Jag sprang tillbaka och hämtade Woody. Inne på banan var han väldigt spänd men hoppade försiktigt. Han hade ner ett hinder i början, sedan hoppade han mer koncentrarat och kändes jättebra. Så, ett ner alltså. Jag tror det var 130 cm. Banan var dock ganska svår och eftersom att bara fra gick till omhoppning blev jag sjätteplacerad. Wollie fick ett ner i omhoppningen och slutade trea. Woody var lite lagom knäpp på prisutdelningen, de spelade jättehög musik.

När vi kommit hem och var klara med allt bestämde jag mig för att golvet i sadelkammaren behövde skuras. Eftersom jag inte hittade någon mopp tog jag helt enkelt en handduk och lade mig på knä och skurade. Haha vet inte vad som flög i mig. Fint blev det iallafall.

Cirka 1 minut efter att jag kommit in från stallet kommer ropar Camilla på mig. Jag tänkte att vad har jag gjort nu? Alternativt inte gjort;)

Hon undrade bara om vi ville följa med ut och äta. Jag hade god lust att säga nej, var ju sådär lagom pigg, men vi följde med. Det var jättetrevigt och supergod mat. När vi skulle hem allihopa började det ett snöbollskrig på parkeingen. Jag fick in en hyfsad träff på Atzes pappa, Richard, vilket resulterade i att jag och Katta landade på mage i en snöhög, med tillhörande mulning=)

Nu ska jag städa lite, sedan sova om jag hinner, börjar ju om 50 minuter. Har ridit fyra nu på förmiddagen. Tror jag har tre kvar.

Jättefint väder är det här nu.

Ta det lugnt där hemma

Av Denise - 17 januari 2010 17:55

Jag hade ju planerat att skriva en hel del nu men precis nu kom Camilla och frågade om vi ville åka med och äta på restaurang med dem och Atzes familj. Vet inte om Amelies familj också ska med. Och så frågade vi när vi ska åka. Om en kvart!! Jag kom nyss innanför dörren efter tävlingen! Det är bara att kasta sig in i duschen och sen iväg igen. Lovar att skriva ikväll eller imon!

Gotta gooooo

Av Denise - 15 januari 2010 18:59

Idag har Katta vart ledig. Det innebär att jag får ganska mycket mer att göra. T ex sätta hästar i skritten, borsta och byta täcken, putsa mm. Ändå har jag hunnit med åtta hästar. Är rätt nöjd med mig själv. Dock fick jag en del hjälp av Camilla och barnen, som täckte om någon häst och hjälpte mig göra iordning någon. Och så putsade de en del! Jättesnällt. Ändå var jag inte klar förrän nu. Sitter och väntar på att pizzan som jag planerar att unna mig idag ska bli klar. Imorgon är jag ledig! Då blir det en redig sovmorgon vill jag lova. Det känns som om jag inte sovit på hundra år. Fast helt ledig blir jag inte för idag bestämde vi att jag iallafall ska tävla en klass med Woody på Söndag (vi hade bestämt oss för att strunta i det). Det innebär att jag måste rida honom imorgon. Det är träningar här hela eftermiddagen imorgon så jag ska vara med på en som börjar fem. Ska pröva pelham igen för att han förhoppningsvis koncentrarar sig bättre på hindren då.


Det är ju som sagt så att saker ändras hela tiden här. Den nya hästen som jag hade har åkt hem igen. Den hade för mycket lösa benbitar.

Istället skulle vi få en femåring. När gubben kom med hästen visade det sig att han tog med en till. Hmm. Han hade ingen ryttare hemma. Vi ska ha dem på prov i ca 1 månad och så får vi se vad som händer sen. Det är en fux och en mörkbrun. Fuxen är fyra och jätteduktig och fin. Den andra är fem men går inte att rida på för tillfället. Den bara kastar med huvudet och vägrar röra sig. Hahah. Just nu longeras den och tränar på att ta bettet. Jag gillar fuxen en del.


Nu är det pizzadags.

Kram på er!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards