Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Fin vecka =)

Av Denise - 18 april 2010 20:19

Denna veckan gjorde jag ju som sagt första utomhustävlingen och vi hade strålande väder alla dagarna! Jag tävlade tisdag,onsdag,fredag och söndag. Om jag inte minns het fel nu.

Iallafall så gick både Cony och Caine strålande i sin 120 cm, vilken var en stilhoppning. Domarns kommentar var fin inverkan, sits, tempo och mycket bra rytm. Dock något svårt att få riktigt höga poäng med dessa unghästar. (Särskilt Cony som alltid är lite halvknäpp=) Jag fick ändå rätt bra poäng och slutade på femte- respektive sjundeplacering med dem. I 130 cm gick Colette en mycket fin nollrunda och likaså satte Cony en superfin nolla. Cony fick även plac. Alla nolla den dagen, minns ärligt talat inte vilken dag det var, fredag eller onsdag.. Riktigt kul dag, två gånger sade tom banpersonalen efter jag ridit att det var en riktigt fin runda =)

Captain har gått bra.. I fredags (eller onsdags) hade han väldigt snabb tid i 130 cm men tyvärr ett ner.

Idag var det bara Captain som gick. 140 cm och 145 cm. I 140:n var han jättefin och nollade, dock inte jättesnabb eftersom vi ville spara honom till den större klassen. Sjätteplats räckte tiden til iallafall.

Jag kan ju inte direkt påstå att det hjälpte att spara på krutet till 145:en. Han rev flera hinder och var inte särskilt rädd om sig, trots att jag red bättre i denna klassen än den första. Kanske skulle man lyssna på Marianos råd att alltid ta chansen när den finns där, när hästen är i form, och inte vänta till sista klassen eller finalen. Men men, shit happens som man säger. Nu är det ny chef och nya planer. Surade inte särskilt Captains res i 145 ändå eftersom jag var väldigt nöjd med honom i 140:n, plus att jag fortfarande var riktigt riktigt glad över mina yngre hästar som verkligen skötte sig långt över förväntan i fredags, inte minst 6-åriga Cony som nollade på svår bana och dessutom får pris, i hård konkurrens. Jättekul!!


Hihi det var nog bra för mig att blogga lite, jag tror jag har rett upp vilka hästar som gjorde vad vilken dag. Det var lite rörigt i min hjärna en stund efter en lång vecka med mycket koncentrationskrävande uppgifter.


En film från Colettes 130 cm runda på fredagen:

http://www.youtube.com/user/whamann11#p/a/u/0/5e1t1do38Ag


Hoppas ni har lika vårigt där hemma!

Kramkramkram=)



 
 
Ingen bild

Kryddan

19 april 2010 10:27

Snyggt Denise! Du ser ut som Ehning när du galopperar runt i exakt samma tempo hela tiden!
Fasiken vad fint hon hoppar Colette!!! Fast med en sådan pilot så kan det ju inte bli annat.
Kram, kryddan

 
Ingen bild

Denise

20 april 2010 18:30

Tack så mycket =D Hon är verkligen jättefin =)
Hade velat visa filmer på de andra med men de lägger bara upp Colette jämt =S
Kram kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards