Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Fruhling!!!

Av Denise - 18 mars 2010 21:05

Hej igen!

Jag har inte uppdaterat bloggen på ett tag och ber om ursäkt för det. Jag har haft fullt upp nästan dygnet runt och ville heller inte slösa bort en minut när min lilla piece of family var här ;) Vi hade väldigt trevligt och jag kunde inte njuta nog! Allt känns mycket lättare nu på något sätt, även om det var jobbigt när det var dags för avsked... Jag behövde verkligen få träffa just min mamma, och det var verkligen en injektion energi och lycka i mitt liv att äntligen få det!


Captain gick väldigt fint i helgen med en 6:e plats i 145 cm som avslutning!! Det var riktigt häftigt!

I onsdags var det tävling igen i Elmshorn och det gick väldigt bra. Det var en unghästtävling och hästarna blir bedömda av domare som ger poäng för b la kapacitet och teknik. Conzaro gjorde tävlingsdebut, liksom Cosmea. Conzaro kom fakstiskt fyra i första klassen efter en fin felfri runda! Även i andra klassen skötte han sig exemplariskt och nollade igen, denna gången blev det 8:de placering. Bättre resultat än två nollor och lika många rosetter kan man inte gärna kräva av en häst som gör sin allra första tävling i livet!! Såå duktig min prins är.

Cosmea hade ett ner i första och nollade i andra. Hon skötte sig också bra,lite tittig bara, men behöver en del tid att få sin kropp lite smidigare.

På det hela taget gjorde båda debutanterna långt bättre än förväntat och gjorde mig mycket stolt!


Cony och Caine gick bara en klass, varsin 120 cm. De kunde egentligen gått 130 cm också men eftersom att vi åkte redan vid sju och kom hem vid sex eller sju på kvällen, så hade det blivit alldeles för lång tid att vara borta om vi hoppat två klasser även med Cony & Caine. Det blev ju ändå tolv timmar, tänk om vi stannat och hoppat en klass till!

Cony kändes mycket bättre denna tävlingen och nollade med bra poäng, jag vet inte om han blev placerad eftersom vi åkte hem innan klassen var slut. En kompis till Wollie ringde iallafall och berättade att Caine, som verkligen gick fint, felfritt och mycket bra poäng, hade blivit 4:e placerad. Han tittade dock bara på den av mina hästar med högst poäng och visste därför inget om Cony.

Caine var lite piggare än vanligt och hade säkert behövt gå en klass till, men jag hoppas han går i Bargenstedt nästa helg.


Idag har jag premiärridit på utebanan, i strålande sol och cirka 13-14 grader varmt mitt på dagen. Det går inte att beskriva hur lycklig jag var när jag satt där och galopperade med vinden och vårdoften i ansiktet. Hästarna gillade också den nyvunna "friheten" och  kändes mycket mjukare än de gjort på länge.

Det blev nästan för varmt för fort, efter all denna kyla, men vem klagar ??!!

Hoppas det är okej väder imorgon igen, det känns som om jag aldrig mer vill rida inomhus...


Hoppas vädret är bättre hemma med nu?


För övrigt så fick jag de två första böckerna i Twilight-serien av min mamma, och jag har vädigt svårt att slita mig! Snart är den första utläst.


Nu är det dags att sova, kram på er allihop!


 
 
Ingen bild

Frida M

19 mars 2010 10:26

Vad härligt det låter med 13-14 grader, är liiiiite avundsjuk. Själv får jag än så länge lasta min häst och söka upp ridhus att rida i om jag vill träna hästen lite hårdare, p.g.a isen som inte smält bort än. Grattis till alla placeringarna!

När man väl börjat läsa twilight-serien kan man inte sluta, de är otroligt bra.

 
Ingen bild

Denise

20 mars 2010 19:26

Tack=) Stackars dig! Men det börjar bli bättre hemma med iallafall förstår jag. Isen smälter, det tar en stund bara =P

Eller hur! Det är nästan jobbigt, haha. jag läser tom när jag lagar mat =)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards