Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Denise - 25 mars 2010 12:52

Nu är våren äntligen här och har verkligen slagit till med full kraft. Tidigt på våren brukar det väl vara väldigt kallt på morgonen, för att sedan bli varmt i takt med solens stigning? Här är det nästan lika varmt på morgonen som mitt på dagen, några grader kallare kanske, men ändå... Me like!

Hur som helst så är det sol och blå himmel, riktigt underbart!! Och varmt är det definitivt. Jag glömde titta på temperaturmätaren innan lunch men på radio igår sa de att vi skulle få 19 grader idag på dagen, och det kan mycket väl stämma. Jag har ridit i kortärmat sedan nio imorse   

Det finns knappt ord att beskriva min lycka och nyfunna energi, och allt tack vare lite sol och värme, och krokusar förstås! De är överallt nu, i sina starka, varierande färger, i full blom. Jag undrar om de har tussilago i detta landet? Jag har inte sett till några gula tussar på marken än så länge, men hoppas fortfarande. Finns det bättre vårtecken än tussilago??!

Dessutom är det så underbart att få rida utomhus, på vår stora utebana. Och så har jag hört att man ska få rida i kanten på något stort jordgubbsfält här någonstans, och om det är det fältet jag spanat in, vilket inte är helt otroligt, så säger jag bara; wooow!! Det är hur stort som helst med en ca 6-8 meter bred grön remsa med gräs runt om. Och vackert runt om som tusan! Hoppas, hoppas, hoppas.

Jag har hört att även Sverige har finare väder, vilket gör mig glad för er skull. Det är ni definitivt värda efter denna långa, knäppa vinter.


Soliga Kramar!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards