Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Denise - 2 mars 2010 13:11

Hej hopp! Jag har inte haft tid eller ork att skriva nu på några dagar, så här kommer en liten update:


Lördag:

Captain gick 140 cm med två ner. Han kändes sådär, men med tanke på att jag ridit honom sammanlagt sju ggr och det var vår första start tillsammans så var vi nöjda. Jag trodde inte jag skulle hoppa S- klassen, vilket är 145 cm.  Men jo, nummer 17 har du i nästa säger Wollie när jag ska gå och ställa in Captain.

Jag blev jätteglad. Det var spänd förväntan när jag gick banan. Den såg bra ut, ganska stora hinder och några kluriga linjer.

Captain gick verkligen jättefint i denna klassen och hoppade mycket bättre än i den första. Vi fick dock ett ner. Efter trekombinationen var det en linje med fyra galoppsprång på böjt spår till ett räcke med vattenmatta under.

Det räcket petade han ner. Jag skulle ha varit lite kallare där. Vi fick placering trots nerslaget då det inte var så många nollor   

Klart godkänt resultat för första tävlingen ihop.


Söndag:

Caine var nolla i 120 cm och kändes fin.

Cony var som vanligt knäpp och ville bara springa ut från banan såfort han kom in där. Haha helt livrädd. Jag fick iallafall runt honom, dock med ett ner.

I Mellanrundans 120 cm som var en stilhoppning nollade både Woody och Colette. Woody kom trea och Colette blev också placerad, minns inte riktigt vilken plats.

I 130 cm var det bedömning A:0, som vi säger i Sverige. Woody hade en bra tid med snäva svängar men tyvärr ett ner.

Colette hade två ner, hon är lite väl försiktig ibland så i en kombination med oxer in backade hon av så mycket för frambommen att hon landade på bakbommen.


Måndag:

Igår var jag ledig. Det var väldigt skönt efter en helg med långa dagar och mycket koncentration. Städade, såg på Greys mm. Som vanligt. Det blev ingen promenad för det var regnigt hela dagen. På eftermiddagen red jag Acy.


Idag har jag skjutsat Katta till tåget. Hon slutar idag och åker hem till Sverige igen. Det känns rätt tråkigt. Plus att det blir en hel del mer att göra här. Så om ni vet någon som vill utomlands och jobba är det bara att höra av sig!

Fem av de unga hästarna  (som inte rids) åkte till olika ställen igår. De flesta ska ridas in eller bara växa till sig. Det har kommit en ny inackordering med två hästar. Jag har sett henne träna här någon gång och hon verkar trevlig.

Idag kommer det kanske en ny häst, troligen cirka sju år. Mer vet vi inte. Den är från samma ägare som Captain så han måste vart nöjd med helgens resultat. Om den hinner komma idag ska den tydligen med på tävling redan imorgon!

Annars är det Cony och Colette som ska med, de behöver träna sig lite extra. Hoppas det kommer en ny! Hade vart kul =)



Kram kram 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards