Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Grossen preis von Bad Schwartau

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags för Captain att tävla igen. Jag visste inte ens vad det var för klass jag skulle hoppa förrän på morgonen vi skulle åka. Jag misstänkte att det var 140- 145 cm. Det visade sig att jag skulle rida grossen preis von Bad Schwartau! Det var jättemycket publik, strålande sol, massa duktiga ryttare och en utmanande bana. Alltså var det som att kliva in en en dröm, att få en glimt av de tävlingar jag vill rida i framtiden.

Vi gjorde en bra runda men fick tyvärr två ner iallafall. Jag kände mig dock mycket nöjd ändå, både med min ridning, med Captain, och med att ens ha fått starta en sådan klass. Det var verkligen häftigt Och jag njöt i fulla drag. En annan sak som var väldigt kul var att Hannah följde med på tävlingen, eftersom hon var ledig( vissa är tydligen lediga med jämna mellanrum). Tyvärr blev det varken bilder eller film eftersom kameran bestämde sig för strejk...

Wollie red Ganjana i samma klass och gjorde ett strålande resultat med en dubbelnolla och slutade fyra eller femma.


Jag var även på Amelies 18-årsfest i lördags. Där lärde jag känna många nya människor.


Idag har det vart vanligt arbete hemma.

Imorgon är det tävling igen, med de unga. Den nya hästen efter Clearway ska med, och den har numera ett namn: Citylife.

Jag har bara ridit honom tre gånger så jag hoppas det går bra. De andra som ska med är Conzaro och Cosmea. Ella skulle egentligen också med och göra sin första tävling men hon skulle skos idag och det gick mindre bra. Dels så rymde hon och hoppade in i en hage, dels så fick hon ett sår på något sätt av hovslagaren så hon är lite småhalt.


Jag fick frågan om det verkligen är så kul att tävla såhär mycket, eller om det är FÖR mycket. Jag har funderat i några dagar nu och kommit fram till att det är definitivt kul. Det blir ingen vardag på samma sätt. Nu till skillnad från i vintras när det inte var så mycket tävlingar, så ser alla dagar olika ut. Och ständigt planerar man för tävling. Plus att man träffar mycket folk på tävlingarna. Och själva tävlingsmomentet och hoppandet är underbart, man får liksom inte nog. Sedan får man ju inte glömma de underbart goda pommesen som är standard på nästan alla tävlingar  

Dock hade det varit trevligt med någon mer tjej att jobba ihop med., och gå upp klockan fem med, hihi.


Nu är det dags att sova, det blir till att vara i stallet senast sex imon, vi ska åka vid sju.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Av Denise - 18 april 2010 20:19

Denna veckan gjorde jag ju som sagt första utomhustävlingen och vi hade strålande väder alla dagarna! Jag tävlade tisdag,onsdag,fredag och söndag. Om jag inte minns het fel nu. Iallafall så gick både Cony och Caine strålande i sin 120 cm, vilken va...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards