Alla inlägg den 27 april 2010

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väldigt fin och det var nog den bästa rundan hon gjort hittills. Hon blev femteplacerad. Citylife var okej, men fick ingen placering. Han kändes som en trevlig häst, men han är nog inte riktigt rätt typ för denna sortens hoppningar. Han är sex i år och kommer därför att kunna gå mest "vanliga" hoppningar i fortsättningen. Han ska ha gått 130 cm i Holland.

På fredag börjar de stora tävlingarna i Lubeck. Det ska bli såå spännade och roligt. Det är både hoppning och dressyr, plus lite shower mm.


Conzaro har verkligen utvecklats, vilket jag tycker är lite extra kul eftersom han, tillsammans med Cony är min favorit och har varit det sedan jag kom. Han får rosetter på varenda tävling! Eftersom vi nu haft en stigande kurva så borde nästa tävling inbringa en vinst. Förra tävlingen kom han nämligen trea, denna tvåa och då är ju statistiken att nästa ska bli vinst eller??

Både han och Cosmea känns nu redo för större uppgifter, så det blir nog debut i 120 cm inom kort för mina små ( läs stora) 5-åringar.


kramkram 


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards