Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Livet leker=)

Av Denise - 31 januari 2010 20:04

Om man bortser från alla problem i livet, vilket jag är på det perfekta humöret för att göra just nu, så är mitt liv så härligt nu. Det är inte så där galet underbart så att det bara spritter i kroppen, och det är inte sådär hemskt så att man bara vill dra täcket över huvudet och aldrig mer gå ut. Det är bara sådär behagligt skönt som det bara kan vara ibland. Som sagt, det finns självklart problem och orosmoment, men just nu väljer jag att bara krympa dem till små fjädrar och blåsa iväg dem. Därför ska jag berätta om alla vardagliga glädjeämnen som får mig att må så här bra. För det första har jag hopptränat två hästar idag. Jag var med på räningarna som Wollie hade för Amelie och Atze. Caine gick bra, det var mest gymnastik och lydnad, vilket inte är hans starka sida. Han hoppar inte så bra på små hinder,han är mycket lättare att hoppa bana med. Med detta i tanken var han duktig. Cony var superfin! De var kul för jag har inte passat så bra med honom tidigare. Det har mest varit Wollie som hoppat och tävlat honom. Nu har det bestämts att jag ska pröva att tävla även honom och det kändes därför jättebra att han var så fin idag. Jag har de senaste gångerna jag hoppat honom äntligen kommit på hur jag ska rida honom. Han är VÄLDIGT speciell, men hoppa, det kan han sannerligen. Han är sex i år, och vi kommer troligen behålla honom hela detta året åtminstone. Det är tveksamt om det går att sälja honom nu. Camilla och Wollie tror väldigt mycket på honom och säger att han kommer gå stort.

När jag sedan kom från jobbet var det bara att snabbt sätta på datan och äntligen få se EM-finalen i handboll. Ända sedan Sverige åkte ut, vilket var tidigt i turneringen, har jag hållit på Frankrike. De spelade final ikväll mot Kroatien och vann med fyra bollar om jag inte minns fel. Det var definitivt häftigt! Det var bara att njuta i fulla drag av handboll i yttersta världsklass.

Efter prisutdelningen lagade jag pannkakor som jag åt med grädde och jordgubbssylt på. Jag drack ett glas med riktigt kall mjölk till, och bara tuggade och njöt, samtidigt som jag tänkte igenom matchen.  Mmm...

Att Hannah anländer till Tyskland idag är en annan sak som får mig på detta härliga humör. Hon ska jobba i ett stall bara en liten stund härifrån, vilket innebär att vi kommer kunna träffas på kvällar och lediga dagar   Riktigt kul!

Och imorgon är det ny dag, ny vecka och ny månad, vilket gör att vi kommer närmare våren. Och i Februari är det även lite spännade tävlingar på g.


Så en stor glad kram på er! Hoppas ni fått en liten injektion glädje!

 
 
Ingen bild

f.d. tävlingsgroomen

31 januari 2010 21:55

Underbart att du är så positiv man blir jätteglad o inspirerad
av DIG. Håll humöret uppe SNART kommer våren o då är allt
mycket roligare.
Du skriver fantastiskt bra!!!!!
Fortsätt att rida koncentrerat!
PUSS PÅ DIG

 
Ingen bild

Denise

1 februari 2010 13:23

Tack så mycket!! För allt! Du är ett jättebra stöd för mig och det är en stor del i varför jag kan se saker positivt=)
puss och kram

 
farmorsvensson.

farmorsvensson.

1 februari 2010 22:23

Hej Denise.Nu har vi fått mycket SNÖ igen. Men jag har varit ute och kört bil ändå. Kram från din FARMOR.

http://farmor

 
Ingen bild

Denise

2 februari 2010 22:38

Hej farmor!! det snöar jättemycket här med. Läste att ni haft den kallaste januari på 20 år i Sverige. Duktig du är som vågar ut. Hälsa farfar!! Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards