Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Denise - 11 januari 2010 21:17

Alltså jag är typ dööööd nu!!!!!! Ni anar inte vad som hänt!! Vi skulle ju som sagt åka och handla.. Det blev inte så mycket handlat kan jag säga! hahhaha, alltså nu ska ni få höra vad två dumma svenska tjejer i ett okänt land kan hitta på:

Vi körde superförsiktigt hela vägen till Netto, eftersom det är snökaos och jättehalt. Så långt var vi med. När jag stolt över att ha hittat dit pekar på Netto-affären är vi glada och nöjda båda två. Vi visste dock inte riktigt var parkeringen var, ett problem som snart skulle visa sig riktigt stort. Jag säger "här kör vi in". "Nej, säger Katta, jag tror inte det är här, det är nog där framme", Katta pekar på en skylt  några meter fram som säger "Netto P" och pekar mot höger. Då uppfattar man ju det som att man ska ta nästa infart, om man inte tänker på att man kan komma från två håll...

Iallafall, vi kör glatt in på en miniparkering, men inser att nej här kan det inte vara. Så vad gör vi; Vi kör in till höger där vi tycker det ser ut att vara en större parkering. Det blir vi snart varse om att det INTE är. Snön här är säkert 35 cm. Jag stannar för att backa och inser att ooops, nu kommer vi ingenstans alls.  Kliver ut och gräver i snön och inser att vi står mitt ute på en gräsmatta. Och kommer inte därifrån. Vi springer in på Netto och ber första bästa kille om hjälp. Om vad vet vi inte. Han börjar ringa massa samtal, undertiden  som jag vandrar fram och tillbaka och är nära på att börja gråta och svimma samtidigt. Katta är zombie, hon reagerar så när hon är nervös säger hon. De fick iallafall inte fram någon hjälp, men fixade numret till Wollie och Camilla så vi fick låna deras telefon och ringa dom. Jag hade såklart inte min telefon med och Katta hade sin svenska..

Vi sprang ut igen, utan att vara något klokare på vad vi skulle göra.

Nu har jag hunnit bli jättetrött, lovar att berätta klart imon!! Kan ju bara säga att jag är om möjligt ännu tröttare på vinter och snö nu!

kramkram


Av Denise - 11 januari 2010 18:38

Lite senaste nytt direkt från Tysklandet. Har ridit åtta hästar idag. Var ledig i lördags, vilket innebar sovmorgon till halv tolv och städning, samt se på tv och läsa. Pefekt dag. Totalt snökaos i hela norra Tyskland. Barnen har t om vart lediga från skolan pga detta. Jag önskar att vi kunde hoppa över Januari och Februari.Sedan är det  Våååår! Dem kommer tidigare här säger tyskarna. Å andra sidan säger dom att det nästan aaaldrig är under nollan här och att det nästan aaaldrig är snö. Hmmm. Just nu är det iallafall ganska vitt utanför mitt fönster, vilket det även har varit ett bra tag;)

Nu ska jag och Katta åka och handla på Netto. Det finns ju i Sverige med men jag har aldrig varit där, så det blir intressant att se hur det är. Om det finns någon fin plastväxt ska jag nog köpa det. Jag är inte sådär super på att sköta växter. T om kaktusarna jag haft har dött. En ny matta hade inte vart fel heller. Men nu ska jag kanske ta en sak i sänder, och se vad de har och inte. Pasta är iallafall något jag ska köpa=)

Hej svejs!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards