Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Hoppdag och handboll

Av Denise - 20 januari 2010 22:00

Idag har jag ridit åtta hästar. Alla har hoppat. Den enda som inte skulle hoppa idag var Woody, och han longerades för att jag skulle hinna rida alla de andra. Ella har fått skav av sporrarna så just nu rider jag henne utan, och hon longeras varannan dag. Hon gick sådär idag. Det är svårt utan sporrar.. Men det är en riktigt fin häst. Jag kan verkligen se henne framför mig när hon är färdig och hoppar stora klasser.

Conzaro hoppade fint och Cosmea var jättefin idag. Hon är ju väldigt stor och långsam, och jag måste erkänna att jag inte trodde hon kunde hoppa så bra, men hon är verkligen jättescoopig. Kanske en av de med mest kapacitet, eller nej, inte kanske. Hon är en av de med mest kapacitet. Hon är ju dock bara fem och har en hel del jobb kvar, men hon är riktigt kul att jobba med. Hon har haft svårt med galoppombyten pga av sin storlek och osmidighet, men det gör hon enkelt nu. Det nya fuxstoet var jäteduktig. Hon lär sig verkligen supersnabbt. I början är hon tittig och vågar knappt över bommar på marken. Men i slutet idag hoppade jag en liten bana bestående av fyra kryss med henne.

Även Acy skötte sig riktigt bra=)

Så till den andra passionen i mitt liv, handboll! Igår drog herrarnas EM igång i Innsbruck. Jag har var såå nere för att jag trodde att jag inte skulle kunna se Sveriges matcher. Men så sökte jag på internet och det visade sig att nyhetskanalen.se sänder alla Sveriges matcher. OCH, de har en handbollskanal nu under EM, som sänder även de andra matcherna! Superlycklig blev jag. Jag håller ju sjävklart på Sverige, men att se Kroatiens lag, Frankrike med Nikola Karabatic och Spanien med Alberto Entrerrios, det är himlen! heheh så det kan ju råka bli bara liiite handboll här på bloggen, en stund;) Idag förlorade Sverige mot Polen, dock gjorde Sverige en bra match, Szhmal i målet för Polen var helt galet bra. Sverige förlorade igår mot Slovenien, vilket gör att de bara måste vinna på fredag mot Tyskland. Den matchen sänds iallafall på tysk tv  

Håll alla tummar ni har!!

Nu är det sovdags.

God natt

Guten nacht


 
 
Kryddan

Kryddan

21 januari 2010 13:40

Hej! Kul att allt flyter på så bra!
Kram, Kryddan

http://kryddan.bloggplatsen.se

 
farmor

farmor

21 januari 2010 21:56

hej denise det går dåligt för svergie i handboll. jag får hålla på tyskland. häls. farmor.

http://farmor svensson

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards