Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

God kväll

Av Denise - 23 februari 2010 22:55

Måste säga att jag är stolt över min mormor och farmor, som båda är så duktiga och har både skype och läser och kommenterar min blogg! 10 poäng till er båda, jag är stolt och glad att vi kan hålla kontakten. Tycker om er båda väldigt mycket!


Alltså jag blir inte klok på tyska tävlingar. Den förra ställdes ju som ni kanske minns in. Den som ska vara nu till helgen skulle från början gå i Elmshorn. Sedan flyttades den och skulle då gå i Negernbötel ( tror det stavas så). Men nej, nu ska den gå i Elmshorn igen. Okej fine. Men inte nog med det. Nu har de kortat ner tävlingen för att det ska vara hingstvisning samtidigt. Det finns tre olika rundor att välja mellan. Lilla, mellan och stora. Från början skulle stora rundan gå i 130 cm, 140 cm och final i 145 cm. Och jag som troligtvis ska hoppa Captain där ( om vi hinner få hans pass och skriva in honom) tänkte att det kändes skönt att det började med en 130 med tanke på att jag bara ridit honom fem gånger (idag inräknat).Men nu när de har kortat ner allt börjar stora rundan direkt med 140 cm. Så nu ska jag allså hoppa första tävlingen på en häst jag har ridit väldigt lite i 140 cm. Sedan ser vi hur det går. Går det bra blir det S-klassen med. Men kul ska det bli =)

Stora rundan går på lördagem-kväll. Då har vi bara Captain med. På söndag går lilla och mellanrundan och då går Cony och Caine lilla rundan medans Colette och Woody går mellanrundan. Det börjar klockan åtta på söndag och jag ska hoppa alla klasser på dagen. Blir en lång och spännande dag med andra ord.

Ja, så är planen just nu. Vi får se hur många gånger till den ändras 


För övrigt så är jag totally in löööv med mina nya chaps!



  

God natt på er! Sov sött

 
 
Ingen bild

f.d. tävlingsgroomen

24 februari 2010 19:01

Chapsen är riktigt snygga men är det smuts man ser redan????!

 
Ingen bild

Denise

24 februari 2010 19:09

Hihi. Tack=) Jag tog ett kort snabbt när jag var uppe och hämtade något. Så dom var inte nyputsade...

 
Ingen bild

Frida M

24 februari 2010 20:05

Här i Sverige ställs var och varannan tävling in på grund av rasrisken då det ligger extremt mycket snö på taken. Som tur är har inte jag börjat min tävlingssäsong än och är därför inte drabbad, än så länge. Har ni fått mycket snö?

Lycka till på tävlingen!

 
Ingen bild

Denise

25 februari 2010 22:28

Tack så mkt!
Vi har fått en hel del snö här med. Dock inte lika mkt som ni ;) Här är det tö nu, hoppas ni får det snart med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards