Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Denise - 4 februari 2010 21:03

Måste erkänna att benen känns lite möra just nu. Men riktigt gott humör är jag på. Har ridit 9 hästar idag. Varav 8 har hoppat. Brukar bara hinna med högst 8 per dag men idag kom det en ny så det blev nio. Men så var vi inte klara förrän kvart över sju heller. Jag och Katta åkte direkt till Famila, där vi köpte svensk Almondy-tårta. En daim och en marabou. Det tyckte vi att vi var värda. Nu sitter vi och äter dessa delikata, SVENSKA underverk. Riktigt gott   


Den nya är en nioåring som vunnit S klass. Jag hoppade banan med den idag och det gick okej. Den kändes lite som en ponny och var liksom inte nåt särskilt mot våra hästar. Jag hade väntat mig att den skulle vara supervälriden och jättescoopig. Men den var försiktig och ganska enkel, och jag hoppade rätt högt med den. Imorgon ska jag ta kort och ta reda på lite mer om den;)

Denna dagen började sådär med att de tre första hoppade ok, men inte mer. Däribland Caine, som verkligen har känts superfin den senaste tiden. Idag var han bara okoncentrerad. Men som sista innan lunch hoppade jag Cosmea, som verkligen visade framfötterna och hoppade väldigt fint, med en bra galopp och smidiga galoppombyten. Camilla var väldigt nöjd och sade att jag verkligen fått ihop henne och att hon lärt sig galoppombyten snabbare än Camilla trodde hon skulle. Och att hon dessutom hoppade riktigt bra.Tacka och ta emot tänkte jag  Det är skönt när det går bra med sista innan lunchen, annars känner jag mig deppig hela lunchen.

Efter lunch började jag med Ella. Jag trodde att banan skulle bli svår med henne men det visade sig att jag hade väldigt fel. Hon hoppade otroligt fint från det första språnget till det sista. När jag hoppade banan gick det som på räls. Underbar känsla gav hon och visade att allt jobb jag lagt ner på henne betalar sig. Det var verkligen kul att hon hoppade så bra för jag har hela tiden trott på att hon kan hoppa bra. Men det har varit mycket jobb, särskilt med hennes galopp, och det är en hel del kvar. Men hon är bara fem så hon har tid att lära. Hon påminde mig mycket om Canja när jag hoppade banan, och jag och Canja passar ju väldigt bra ihop så det bådar gott... Canja är fortfarande en favorit och det var kul att få känna samma känsla med en häst här.

Sedan kom ägarna och lämnade den nya och då var det bara att direkt göra iordning den och hoppa. Sedan visade jag det nya fuxstoet, som jag och Katta numera kallar Summer, för Schweizare, som äger en treårshingst här. Det gick jättebra. Hon hoppade duktigt och de gillade henne. De provade inte utan det var bara jag som red. Det var en äldre man som var kund.Tror inte han har ridit på en stund.

Efter det red jag Acy, som bara jobbade normalt. Och tillslut var det dags för Cony. Jag trodde inte jag skulle hoppa med honom för klockan redan efter sex och Camilla och Wollie sa att det var schnelleprogram som gällde med honom idag. Men det blev till att hoppa bana med honom också. Han var ett enda stort energiknippe idag (mer än vanligt), men det gick bra. Jag hoppade banan med honom tre gånger och hoppas på att han fick hoppat av sig lite iallafall.


För att sammanfatta dagen så började den på halvfart men blev verkligen bara bättre och bättre. Och antagligen kommer det en till äldre häst till helgen, som även den ska ha tävlat en del och vara fin. Sånt gillar jag=D


Jag är fortfarande så himla glad över Ella. Jag har svårt att beskriva varför jag är så glad men känslan jag fick på henne idag gör mig galet glad. Vill bara springa tre varv runt manegen och skrika on top of my lungs.

Ha det bra i vintervädret!! Kram

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards