Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Denise - 11 februari 2010 19:36

Idag har jag hoppat bana med fyra hästar på förmiddagen. Katta hjälpte mig att göra iordning de flesta så det gick som på räls. Conzaro och Caine gick bra. De hoppade lite lagom högt och gjorde vad de skulle. Woody, som Camilla har ridit någon vecka eller så, fick jag tillbaka på obestämd tid idag för att hoppa banan. I början hoppade han sådär, men han blev bättre när det blev högre. Vi hoppade banan lite på mellan 120 cm och 140 cm. Han kändes riktigt bra och hoppade bäst på de högsta. Vi fick in en väldigt bra rytm och ridningen stämde väldigt bra. Även på Cony stämde allt väldigt bra. Idag hoppade jag den största banan jag hoppat med honom, och han var väldigt fin. Han är lite svår att rida. På framhoppningen hade jag hoppat ett hinder en eller två gånger. Sedan glömde jag mig lite att det var Cony jag red. Med honom kan man inte slappna av en tiondels galoppsprång, även om man hoppat samma hinder tio gånger. Jag passade väl honom inte riktigt så mycket som behövdes mot hindret och vipps, så har han vänt 180 grader. Wollie påminde mig att aldrig slappna av, och sedan gick det som en dans. Saken är att man måste ha honom mellan hand och skänkel till 100 % hela tiden, även om man har ett stort avstånd och måste rida framåt, eller det är en framåtdistans mellan två hinder. Annars vänder han vipps. Och så behöver han enormt mycket ben. Hela tiden. För att han ska hoppa bra har jag märkt att det är viktigt att verkligen klämma ordentligt över hindret med. Då hoppar han oftast jättefint, även bak.

Eftersom Katta hjälpt mig att göra iordning mina hästar hann jag även med att knoppa Centus innan lunch. Centus är en fyraårig hingst som skulle iväg på förvisning inför auktionen i april. Riktigt snygga knoppar blev det så han blir säkert antagen.  

På eftermiddagen red jag ytterligare fyra hästar.

Det har vart en lång dag med mycket att göra och vi var inte klara förrän vid tjugo över sju. Men nu är det dags för filmkväll med Twilight och pizza.    


För övrigt är det fortfarande galet mycket snö här, och idag på luchen var det - 3.

Kram kram

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards