Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Riktigt skön dag idag

Av Denise - 21 februari 2010 13:13

Igår var jag på ryttarfesten i Neumunster med Atze, Amelie och Katta b la.

Vi träffade även Hannah och Therese där. Jag körde Atzes bil på vägen hem. Jäklar vad nervösa folk var i början. Haha. De trodde inte jag kunde köra alls. Jag måste erkänna att jag var lite nervös men det gick verkligen bra! Förutom när jag körde fel typ det första jag gjorde   Jag har aldrig kört efter gps innan och jag har aldrig vart på autobahn i Tyskland heller. När jag hade lärt mig hur gpsen fungerade gick det som en dans. När vi kom hem tyckte faktiskt alla att jag kört väldigt bra och att varken jag eller dem skulle behövt vara oroliga. När jag och Katta kom hem höll jag dock på att köra fast i snön framför parkeringen, där redan två lastbilar fastnat, men jag redde ut det=) Det var lite bättre däck på Atzes bil än Camillas. Vi var hemma vid sex ungefär.


Idag blir en underbar ledig dag som startades med en riktigt lång sovmorgon. När jag vaknade tog jag en lång dusch och sedan gräddade jag pannkakor till frukost/lunch. Nu sitter jag bara och myser lite. Senare ska jag städa och tvätta. Något som jag tycker är jättehärligt numera. Tänkte även hälsa på Acy, göra en vårdande ansiktsmask och kanske ta en promenad i det härliga vädret. En film kanske hade vart nice med. Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, så att jag får en pigg och fräsch start på nästa vecka. Och till helgen blir det tääävling  

Jag har kommit över att den förra blev inställd och ser nu väldigt mycket fram emot denna. Det blir ett gäng hästar som åker med. Troligen blir det Cony, Caine, Colette, Woody och kanske Captain (om ägarna hinner komma med hans pass). Lääängtar!


Måste bara berätta att Wollie hoppade ju som jag tidigare nämnt på tävlingarna i Neumunster. De var ju ganska stora, så man vill kanske ha lite finare grejor när man ska vara med och rida där. Därför hade Camilla funderat på att köpa en ny hjälm till Wollie (hans gamla har ett par år på nacken). Men nej, det tyckte Wollie var onödigt, så han undrade istället vad jag hade för storlek på huvudet. Han tänkte sig att han kunde låna en hjälm av mig. haha. Jag undrar om han tänkte på min bruna speed med swarowskistenar på??!! Nja, tror inte det va? Men det hade vart väldigt kul att se honom komma in på banan i den. Eller kanske min glansiga blå Antares med guld?

Han hade nog min svarta speed hjälm i tanken, men det hade vart grymt underhållande att se honom i någon av de andra.


     


Här är några bilder från Neumunster

    

  

  

Lösgodis hade de på mässan!! Grymt!!

På mässan köpte jag ett par svarta dyonchaps, ett armband och en piketröja.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards