Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Gulligt sms och duktiga hästar

Av Denise - 5 januari 2010 19:13

Med andra ord, glad idag igen=). Jag är dock väldigt trött, var inte klar förrän vid sju idag då jag hade en hel del hästar att rida och en av dem tog lite längre tid än planerat. Men man kan ju inte bara sluta mitt uppe i arbetet när man är är nära men inte riktigt fått igenom det man vill. Bara för att man slutar sex. Nej, då får man ha ett annat jobb.

Min mamma skickade ett supergulligt sms till mig precis när jag skulle gå ner efter lunchen. Så glad jag blev!! Blev även jätteinspirerad att jobba igenom alla hästarna ordentligt och fick helt ny energi. Dock gjorde det även att jag längtade hem lite... Men det är smällar man får ta, jätteglad blev jag över det iallafall 

Conzaro var verkligen jätteduktig igår när jag hoppade honom, väldigt fina språng gjorde han.

Igår fick Acy nya skor, det var första gången i sitt liv han blev varmskodd. Det gick jättebra. Dock blev han lite knäpp första gången han kände lukten. Den är ju ganska frän, så jag förstår att han reagerade. Det underliga var att han reagerade med att lägga på öronen och se jättearg ut. Den reaktionen har jag inte sett tidigare, och han är ju inte direkt någon sur häst annars.

Cosmea är fortfarande jättekul att jobba, och det verkar dessutom som om jag tar över henne ett tag. Då blir de åtta hästar som är "mina" just nu. Men det ändrar sig säkert snart igen, hehe, ändras rätt ofta. Den nya hästen går också bra, tror den är riktigt bra. Vi får se vad som händer, hoppas den ska tävla snart, annars dör jag av nyfikenhet.

Har frågat några saker på tyska idag, mycket nöjd är jag;)

Nu är det dags att laga lite middag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards