Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Gillar

Av Denise - 3 januari 2010 12:37

Jag är på underbart humör nu. Jag har fått ett eget rum, jag har fått en egen TV, Hannah är i samma land som jag mm mm. T'änkte börja med att berätta att nyår var superbra! Jag var i Hesingborg på Zettermans fest med Hannah, Sophie och Diana. Vi hade verkligen trevligt och det var väldigt kul att träffa alla tävlingskompisar. Det var ju ett tag sedan jag var på tävling i Sverige och det dröjer troligen en stund innan jag tävlar i Sverige igen. Riktigt bra fest, lite väl fullpackat kanske, men Legendary! Att bo på dyrt hotell var inte heller helt fel, galet god frukost, vi proppade i oss av allt det goda. Synd bara att jag aldrig hann bada i badkaret, det hade vart pricken över i.

  

Jag, Diana och Hannah på hotellet



Eftersom Katta inte kommit tillbaka än så red jag en av hästarna hon brukar rida igår, Cosmea, 5 år. Jag får ju erkänna att jag inte var särsklit förväntansfull. Cosmea är stor och grå, med stoor, oformlig galopp och hon ser dessutom extremt lat ut. MEN, jag gillade henne jättemycket! Hon hade ju vilat lite nu när vi var borta så hon var riktigt pigg. Galoppen var inte alls så hemsk och hon var framför allt väldigt kul att jobba med. Tog några små språng med henne och det kändes hoppfullt. Jag ska rida henne i eftermiddag med så får jag se om det bara var en engångsgrej. Det är ju självklart mycket jobb på henne, hon är ju som sagt stor och så, men så länge det är en häst som är kul att jobba med är det ju inga som helst problem. Acy mådde fint också. Han var väldigt pigg och glad när jag red honom igår. Han som aldrig brukar vara särskilt pigg eller bocka var riktigt busig! Det kändes bra, då vet man att han är fräsch och på hugget.


 
 
Kryddan

Kryddan

3 januari 2010 17:36

Hej Denise!
Vad bra att ni hade kul på nyår och att allt flyter på!
Kram, Kryddan

http://kryddan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

f.d. tävlingsgroomen

3 januari 2010 18:49

vilka snygga nyårstjejer fina klänningar o snygga i håret, det tror ja det! att ni hade roligt hela nyårsnatten!!

 
Ingen bild

Denise

3 januari 2010 22:41

Tack så mycket=) Ja, det blev riktigt lyckat!

 
Ingen bild

Farmor.

4 januari 2010 17:32

Hej Denise.Roligt höra att du hade det bra på nyår. Och att du tycker det är roligt att komma tillbaka till jobbet. Hade bra. Farmor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards