Alla inlägg under december 2009

Av Denise - 5 december 2009 21:49

Har inte helt fattat detta med St Nikolaus. Camilla försökte förklara denna skumma tyska tradition för mig och Katta häromdagen. Såhär tror jag det var:

Imorgon, den 6:e december, är det st Nikolaus, och då ska man kvällen innan, alltså ikväll, putsa sina stövlar och ställa dom utanför dörren. Nästa morgon har Nikolaus lagt någon present eller liknande i stövlarna.

Nu håller jag och Katta på och dividerar om det verkligen är ikväll man ska putsa stövlarna? Och om Katta, som inte har några stövlar med sig, kan putsa skorna istället. Jag tycker vi bara ska skippa alltihop, men icke, Katta ska prompt putsa skorna, vilket hon nu har gjort, och ställt dem prydligt utanför dörren. Och så vill hon att jag ska göra detsamma! Detta kommer ju bara bli såå pinsamt! Ska "Nikolaus" alltså komma och lägga godis eller presenter eller vad-det-nu-är, i våra skor/stövlar?? Jag dör!! Och om dom inte lägger något i då? Fast ser att vi ställt ut skorna ändå.. Kommer ju känna mig som en tiggare for god sake!!

Av Denise - 5 december 2009 21:19

Idag har jag varit med på träningarna på kvällen som Wollie hade. Han hade byggt en jättesvår bana på tio hinder. Det var kul med en riktig utmaning att bita tag i. Först hoppade jag Acy, det gick väl inte super men med tanke på att han inte hoppat på månader så var det klart godkänt. Men i nästa grupp var jag med på Woody. Såå fin han har blivit! Han klarade hela den svåra banan på ganka höga höjder utan minsta misstag. Hoppade riktigt fint faktiskt! Kul!!

Annars löper det på bra. Vi har vart på Lidl och handlat min favvoglass idag=)

Jag måste säga att jag börjar bli bättre på att handla här. I början visste jag ingenting och irrade mest runt i full fart. Nu tar jag mig tid och tittar och läser (fattar språket LITE bättre nu). Sedan har jag ju provat mig fram till vad som är gott och inte. Men jag har haft med mig Mats, sonen i familjen, 12 år tror jag, som godisexrt. Har vart perfekt för allt som han föreslagit har vart supergott!! Det ni, att ha en privat produktexpert när man går och handlar, det är inte illa;)

Längtar dock galet mycket till jul! Det ska bli så underbart att vara ledig och bara umgås med familj och vänner=D

Stora kramar på er!

Av Denise - 3 december 2009 13:10

Cassito är såld.. Han åkte igårkväll. Det tråkiga är att han skulle inte åka förrän idag så jag fick aldrig ge honom en hejdå-kram... Hans box står där helt tom nu. Men men, den fylls säkert upp snart. Det var iallafall kul att träffa honom, Han är en mycket fin häst, välriden som tusan på marken och med ett fint hopp, med några bockar mellan hindren på tävling=)

Igår var det hoppdag, och de flesta av pållarna hoppade över förväntan=)

Ella och Conzaro var sååå duktiga. Conzaro har verkligen börjat lära sig det där med att hoppa ÖVER hindren, och så är han min nya nalle=). Ella har alltid hoppat fint men igår kunde jag styra runt en hel bana, med linjer och relaterade avstånd, utan några som helst problem. Camilla och Wollie säger att hon måste vara tävlingsklar i januari, så det kändes skönt med detta framsteg=)

Även Acy fick ta några språng igår. Det var jättekul. Han uppförde sig exemplariskt, vilket förbluffade mig med tanke på att han inte hoppat på evigheter och jag inte minns vilken tävling som var hans sista.

Wollie hade lagt ut galoppbommar överallt och bommar framför och bakom hindren. Jag trodde Acy skulle trassla in sig, men han skötte det perfekt!! Han hoppade fint med=) Min duktiga häst! Colette blev vaccinerad i veckan så hon har tagit det lugnt tills idag, då jag under morgonen jobbade igenom henne ordentligt, hon kändes fräsch och fin.

Snart dags att bege sig ner igen, men först tänkte jag tänkte läsa lite på Slumdog millionare, som jag fått låna av Katta. Någon som läst den, omdömen? Jag är i mitten nu, jag tycker att den är ganska intressant, men inte den bästa jag läst kanske. Får se vad jag tycker när den är slut.

Tchus!!

Av Denise - 1 december 2009 21:46

Jag är såååå lycklig!! Idag har jag vart ledig och vi har vart och shoppat nu på eftermiddagen. Vi har vart i två ridsportbutiker, båda riktigt bra, även om den ena var galet bra! Man har tydligen 10 % året om ifall man jobbar med hästar profissionellt! Det tackar vi ju inte nej till! Det fanns inga julklappar kvar i min storlek men nästa gång skulle jag få en julklapp gratis med, i like=) Jag köpte iallafall en hovkrats och ett stövelfodral.

    

Min nya favoritbutik!

    

  


Jag har spanat in en hel del andra saker som jag planerar att inhandla=D

Som tex ett jättefint täcke, ett armband och ett asgrymt schabrak från Equalityline, grått med röd,vit och kornblå paspoal. Såå snel! Får se vad det blir och inte...Såg en jättefn kavaj med=)

Vi var även i ett stort köpcentra i Ahrensburg och shoppade julklappar. Det var ju bara så mysigt! Jag älskar verkligen det=) Är sååå lycklig nu, måste göra om detta snart=)

      


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards