Alla inlägg den 6 december 2009

Av Denise - 6 december 2009 20:49

Igår kväll gick jag till slut med på att putsa och ställa ut skorna, då Kattas argument var rätt bra. "Man måste följa traditionen dit man kommer", sa hon. Imorse när vi skulle ut  i stallet låg där massa godis i våra skor! Nikolaus hade vart hos oss;) Haha, vi kom iallafall på en mycket bra ide. Vi lade nämligen Godis i Camillas och Wollies skor med! Gissa om dom såg lite lätt chockade ut när de kom ut i stallet. Det tyckte vi var jättekul.

Vi fick sluta redan strax efter fyra idag, och Camilla frågade om vi ville följa med på gluhwien nere hos Glantz julmarknad. Lite tveksamt svarade vi att "ja, om vi får". Det fick vi. Hela familjen, Andreas och Amelie ( Inackorderingar/elever här) och deras familjer och så jag och Katta. Vi åkte dock ner tjugo minuter efter de andra. Det var faktiskt jättetrevligt och gluhwein var riktigt gott. Det är typ varmt rödvin med kryddor, b la kanelstänger.

En rolig sak som hände där var att en av servitörerna, en kille i vår ålder, kommer fram och frågar: "exuse me, where are you from?" Vi svarar att "we`re from Sweden". "Fan vad häftigt, jag visste inte att det fanns några svenskar här omkring". Jag fattade först inte vad han sa för jag blev så chockad att han plötsligt bytte till svenska. Men när vi fattade var det ju bara såå coolt! Jag och Katta började snacka som fasen med honom och han var jättetrevlig. Hahaha. Han skrev ner sitt nummer på en lapp när vi skulle gå och gav den till oss. Vi hade snackat om att träffas den 13:de och käka lussekatter och sånt, dom firar inte lucia här annars. Hihi.. Vi får väl se hur det blir med den saken men det var iallafall trevligt, även om meningen är att vi ska lära oss tyska=)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards