Alla inlägg den 20 december 2009

Av Denise - 20 december 2009 22:49

Hej på er!

Igår kväll kom en ny häst som vi ska prova för eventuellt köp. Det är en femårig vallack, som dock har vart hingst väldigt länge. Jag tror den är efter Chambertin. Det busade till sig lite när jag skulle tränsa. Jag hade tagit in den i spolspiltan och bett Katta stå utanför, eftersom den kändes rätt spänd och hingstig. Den stod snällt ända tills jag tog av grimman för att ta tränset över huvudet. I samma sekund som grimman var av satte hästen av i full trav, med mig OCH Katta framför sig, viftandes och spjärnandes. Det löste sig dock rätt bra, jag fick på den tränset tillslut. Sedan gick jag några varv i manegen innan jag satt upp, det kändes säkrast. Katta fick hålla ett stadigt grepp med longerlina när jag hoppade upp. Han var spänd och lite busig, men jag måste säga att jag tyckte det var roligt. Han var ju ändå fullt kontrollerbar. Han hoppade fint och har nog en del scoop. Jag både gillade honom och inte. Har inte riktigt bestämt mig än tror ja. Han var inte den typen av häst jag brukar ha, lite långsam och jag fick en känsla av att han var lite tung ibland. Men han var mjuk och ibland kan långsam vara rätt skönt som omväxling. Riktigt snygg var han iallafall   Jag hoppade mest, men Wollie provade några språng med. Det var jättebra för då fick jag se honom ordentligt från marken med.  Vi får väl se om han stannar.

Ikväll har det vart julfest nere hos Camilla och Wollie. Det var vi och Alla i stallet och några hästägare. Det var världens julklappsutdelning också. Till vår stora förvåning fick Jag och Katta julklappar av både Amelies och Atzes familjer.

Hihi, vi fick duschgel av båda, luktade jättegott. Undrar om dom tycker vi luktar illa eller nåt??! En Puma och en Christina Aguilera fick jag iallafall. Perfekt, min duschgel började ju ändå ta slut.

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon är sista hela dagen jag jobbar detta året. På tisdag drar vi HEEEEEM!!!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards