Alla inlägg den 27 december 2009

Av Denise - 27 december 2009 20:41

Hehe, hallå på er!!

Eftersom jag var försenad till Göteborg och shoppingen med pappa så blev det så mycket shopping som möjligt på så lite tid som möjligt. En helt och  revuliotionerande shoppingmetod. Det går till så att man endast går in i de butiker där man redan utanför ser plagg man vill köpa. När man kommer in i butiken går man rakt fram till det intressanta plagget, samtidigt som man på vägen fram scannar de andra plaggen med periferiseendet. Det första man kollar se är om plagget finns i rätt storlek, håll sedan upp plagget framför dig och ögna snabbt över det. Glöm inte att se efter så att det inte finns några oväntade motiv, tex Hello Kitty( om du inte vill ha det). Storleken tar du ut genom att ta din storlek, och sedan använda ögonmått för att fastställa att den troligen passar. Finns produkten i flera färger tar du den som först drar till sig ditt intresse, oftast sker detta redan på vägen fram till plagget. Ställ dig sedan i kö, där ifrån kan du titta om det finns något mer nära kassan du är intresserad av, alternativt ställ barnen du har med dig i kö och titta själv lite till. Betala och gå sedan med stressade steg ut ur affären. Sedan är det bara att hoppas på att storleken, färgen och annat passar. Och att du inte ångrar dig sedan. Stresshopping helt enkelt=) Men det finns ju något alldeles underbart för alla stresshoppare... Öppet köp! Det gäller ju inte alltid, men tro inte att du har tid att titta efter, det ä bare å åk!


 Nu sitter jag och slappar hos pappa och ska snart se på film. Har pratat med Camilla i Tyskland. Acy mådde fint och hade till och med fått vara ute i hagen. Jag frågade även om Hannah kunde sova hos oss en natt när jag kommer tillbaka och det gick fint. Det innebär att Hannah åker tåget med mig på nyårsdagen från Helsingborg hem till mig i Tyskland!! Såå grymt! Då blir det inte alls tungt och tråkigt att åka hem, för då är det ett nytt äventyr som börjar...

Av Denise - 27 december 2009 10:15

Hej hej! Oj oj vad det var länge sedan nu. Jag har haft fullt upp! Det var en låååång resa hem med tåget. Jag var hemma vid tolv på natten den 22:e. Väl hemma blev det glögg och mys med mamma och  Thomas. Den 23:e var det full fart med sista julklappshandeln och fika med en min sneler-Hannah. Det var efterlängtat!! På Julafton var vi hemma och hade en del av släkten här. Jättemysigt! Jag bara älskar att få vara hemma på julafton. Juldagen blev mest mys hemma med familjen och igår var jag på mellandagsrean på förmiddagen och på middag hos mormor på eftermiddagen. Fick shoppat två skjortor, ett par jeans, nagellack och en Venuz Breeze( har inte provat den än, men har hört att den ska vara galet bra). Jag älskar att rida i skjorta på våren så skjortorna får bli till det i vår. En rosa och en ljusblå med fickor blev det. Är mycket nöjd med dem  

Just nu sitter jag och äter frukost, hihi, ska träffa pappa idag i Göteborg för lite mer shopping och sedan sova hos honom. Meningen var att jag skulle gå upp halv nio idag för at komma iväg i tid. Men trenden här hemma har blivit att inte gå upp innan halv tio. Man måste ju ändå passa på att vila upp sig när man är hemma. Jag vill väldigt gärna vara pigg och fräsch och redo för den nya säsongen när jag kommer tillbaka. Måste nog lägga på ett kol eller två nu! Kände bara att jag måste skriva en liten update här först. Hoppas att ni alla har haft en riktigt god jul, med många fina klappar men framförallt umgåtts med familj och vänner!!


En stor julkram till alla läsare!!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards