Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Saknar Cassito redan

Av Denise - 3 december 2009 13:10

Cassito är såld.. Han åkte igårkväll. Det tråkiga är att han skulle inte åka förrän idag så jag fick aldrig ge honom en hejdå-kram... Hans box står där helt tom nu. Men men, den fylls säkert upp snart. Det var iallafall kul att träffa honom, Han är en mycket fin häst, välriden som tusan på marken och med ett fint hopp, med några bockar mellan hindren på tävling=)

Igår var det hoppdag, och de flesta av pållarna hoppade över förväntan=)

Ella och Conzaro var sååå duktiga. Conzaro har verkligen börjat lära sig det där med att hoppa ÖVER hindren, och så är han min nya nalle=). Ella har alltid hoppat fint men igår kunde jag styra runt en hel bana, med linjer och relaterade avstånd, utan några som helst problem. Camilla och Wollie säger att hon måste vara tävlingsklar i januari, så det kändes skönt med detta framsteg=)

Även Acy fick ta några språng igår. Det var jättekul. Han uppförde sig exemplariskt, vilket förbluffade mig med tanke på att han inte hoppat på evigheter och jag inte minns vilken tävling som var hans sista.

Wollie hade lagt ut galoppbommar överallt och bommar framför och bakom hindren. Jag trodde Acy skulle trassla in sig, men han skötte det perfekt!! Han hoppade fint med=) Min duktiga häst! Colette blev vaccinerad i veckan så hon har tagit det lugnt tills idag, då jag under morgonen jobbade igenom henne ordentligt, hon kändes fräsch och fin.

Snart dags att bege sig ner igen, men först tänkte jag tänkte läsa lite på Slumdog millionare, som jag fått låna av Katta. Någon som läst den, omdömen? Jag är i mitten nu, jag tycker att den är ganska intressant, men inte den bästa jag läst kanske. Får se vad jag tycker när den är slut.

Tchus!!

 
 
Ingen bild

Pappsen

5 december 2009 09:54

Hej Gumman,
Hur många hästar har de totalt i stallarna?
Kul att du startat en blogg tycker jag och farmor som läser varje inlägg. Hon undrar om du ser att hon skickar meddelande via Skype!
Puss från pappsen

 
Ingen bild

Denise

5 december 2009 21:33

mellan 20 och 30 hästar finns här. Men Vi har ca 10 som rids, bortsett från elevernas hästar. Sen finns det tio föl med=)
Hon skickar nog till mitt gamla konto då för jag har inte fått något=(
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards