Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Tävling!

Av Denise - 18 november 2009 18:43

    

Hästen på den övre bilden är Colette och på den undre är Cassito. Fler och bättre bilder kommer snart.



Igår var vi på en "proffstävling " som hölls på Holstiener-verband i Elmshorn. Vi åkte vid sju hemifrån och det tog ca 1 timme och 15 minuter dit. Vi hade med fyra hästar, tre 5-åringar och en 6-åring, 6-åringen hade dock inte tävlat tidigare. Jag tävlade tre av dem( man får bara tävla tre hästar per klass i detta landet) och Wollie tävlade en.Här får unghästarna poäng, som domarna säger direkt efter avslutad ritt. Skalan är som vanligt ett till tio. Camilla har sagt till mig att om man får 8.0 eller högre så är det väldigt bra och troligen blir man placerad då. Förra tävlingen försökte jag, men fick som högst 7.8 om jag minns rätt. Första klassen var ca 110 cm tror jag, jag har inte riktigt lärt mig klasserna ännuFlört. Alla hästarna gick bra, två var nolla och en hade ett ner. Med 6-åriga Colette (e.Caretino) nådde jag äntligen över min drömgräns, 8.1 fick vi! Det blev hon placerad med. I andra klassen som var ca 120 cm, var jag nolla med alla hästarna. Den första fick 7.9, den andra 8.1 och Colette fick denna gången 8.6 å höga poäng hade jag aldrig vågat drömma om!! Cassito, som fick 8.1 blev placerad och Colette vann!! Jättekul verkligenSkrattande Jag vet inte exakt vad dom andra hästarna fick för plac. för vi åkte hem direkt, så det var en vän till Wollie som ringde och sa resultaten och hälsade grattis. Wollie var nolla i båda klasserna men den hade inte tävlat på ett tag så jag tror inte han fick tillräckligt höga poäng för plac.

Så, en kort summering av dagen:

Träffade Rolf-Göran Bengtsson på framhoppningen när jag hjälpte wollie.

Red genom hela staden för att vi inte fick på hästen på trailern(eller lastbilen) till ett stall i närheten så vi backade upp hela ekipaget till stalldörren, och hästen gick in utan minsta tvekan!

Jag kan lova att bilisterna glodde när jag stod vid övergånsställena och väntade.

Gjorde fem nollor på sex starter och var plac. tre eller fyra ggr varav en vinst. Snel!!


Det var jättekul att vara på den tävlingen, det var fint underlag och arrangemang och nästan bara riktigt duktiga ryttare.

Något jag och Katta (den andra tjejen som jobbar här) lärde oss är att det faktiskt finns en hel del folk som pratar svenska här. Det är alltså ingen superide att gå omkring och prata om allt och alla och tro att ingen förstår vad man säger.Ooops

hahha

ha det bra alla

tusen kramar!!


 
 
Kryddan

Kryddan

18 november 2009 19:45

Heja på gumman!
Du kommer att slå världen med häpnad! Grattis till segern, en bland många som väntar på dig....
Kram, Kryddan

http://kryddan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Denise

18 november 2009 20:48

Tack så mycket!! kram kram

 
Ingen bild

beautiful

18 november 2009 22:36

stort GRATTIS till vinsten helt i den riktning som vi här hemma har trott hela tiden om dig. Lycka Till i helgen !!!
Vi är stolta över DIG..

KRAMAR från oss alla på ELISgården

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det... Seriöst, vem vill se Johnny ...

Av Denise - 7 maj 2010 19:14

Kanske ska börja med att säga att allt är bra här nere. Så, nu var det sagt. Nu till ämnet för mitt inlägg; Conzaro. Det var så att vi var på en tävling i Westensee för någon vecka sedan eller två. Conzaro gick väldigt bra där och fick höga poäng, ...

Av Denise - 27 april 2010 19:55

Idag gick Citylife, Cosmea och Conzaro 110 cm. Det var en stilhoppning eller vad man säger. Hästarna fick poäng iallafall. Alla tre skötte sig bra och nollade utan problem. Conzaro var duktigast (som vanligt) och kom tvåa   Cosmea kändes även hon väl...

Av Denise - 26 april 2010 21:25

Förra veckan gick ganska bra. Conzaro kom trea i sin klass och Cosmea var nolla. Cony gick jättebra, nolla i 120 cm och ett pet i en låång 130 cm bana. Caine var den som gick sämst. Han hade ett ner i 120 cm och två i 130 cm. På söndagen var det dags...

Av Denise - 20 april 2010 18:29

Igår var det bara vanligt markarbete med alla hästarna och idag har jag varit ledig på förmiddagen, vilket gör att jag sammanlagt varit ledig en hel dag (två förmiddagar) på över två veckor. Lyx!! haha eller inte. Imorgon kör iallafall tävlingen i ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards