Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Denise - 17 maj 2010 21:45

Nej nej, det är bara folket i detta landet som vägrar alla andra språk än deras eget! 98 % av alla filmer är ju för fasiken dubbade! Inte för att jag inte redan visste det men jag kom på att jag aldrig skrivit om det...

Seriöst, vem vill se Johnny Depp, Patrick Dempsey m fl. men inte höra deras sköna uttal och riktiga röst. Det är ju löjligt, man känner sig lite som man ser på en barnfilm. Så, nu har jag fått klaga lite på det med.


Här nere flyter allt på som vanligt antar jag,folk kommer och dom går, och mitt schema består av ridning, mer ridning, sova, städa, ridning igen och några riktigt galna upptåg däremellan, men dem lämnar vi nog utanför denna veckan ;)

Har precis sanerat kök och badrum efter vår senaste anställda. Han stannade en månad ungefär, sen stack han med. Nu är jag alltså själv igen. Det positiva med det är ju att jag nu bor själv igen. Polacken var det skitigaste jag sett på länge. Mina badrumsmattor, som egentligen är vita, var svarta under tiden han bodde här. Och om jag tvättade dem var de svarta igen inom två-tre dagar. Och det är bara en sak. Ni skulle sett allt!! Jag var väldigt nära på att åka hem då faktiskt, vem vill bo i en svinstia liksom. Men jag utstod det med. Saneringen var väl kanske inte det goaste jag gjort, med lösa brödskivor i hela köket, öppnade mjölkpaket på bordet, öppna konservburkar och glasflaskor i skåpen mm mm. Men nu när jag hävt ner alla hans matrester mm i en sopsäck, dammsugit, tvättat golven, torkat av alla ytor och tvättat mattorna igen känner jag mig riktigt nöjd. Dörren till hans rum stängde jag bara igen och satte upp skylten "don`t open". Hahha, nej men jag stängde igen den iallafall och har inga planer på att städa där inne. Dammråttor stora som katter, och cirka tre kilo sand är vad som finns där inne, bla.

Men nog om honom. Idag skulle det börja en ny tysk tjej men hon kommert troligtvis inte alls.


Jag och Hannah har varit på en del äventyr den senaste tiden. Vi var på Hamburgderbyt nu i helgen, och även ryttarfesten. Det var kul att gå runt där och få inspiration, särskilt på framhoppningen. Hittade en kavaj som jag vill köpa, men framtiden får utvisa om ekonomin räcker till den.

Lägge rupp några bilder från vårt besök i Bargteheide för någon vecka sedan. Vi var båda lediga och gick till vårt nya favvoställe, en glassbar med helt otrolig glass. Nästa gång vi är där ska jag ta kort på deras glasskapelser! Så häftigt!


  


  






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards